به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مطلوبیت حمل و نقل و بهبود روانی و کارایی شبکه حرکت در استان تهران با حدود ۱۴ میلیون نفر جمعیت ( حدود ۱۸ درصد از جمعیت کل کشور ) بهعنوان هاب منطقه ای در سطح کشور و نیز ارتقاء سطح ایمنی در این شبکه، بهعنوان اصلی ترین راهبردهای حوزه حمل و نقل این استان محسوب می شود.
وی افزود: این پروژه به منظور حذف نقاط حادثه خیز فراوان در این مسیر و تسهیل در عبور و مرور و ترانزیت جنوب به سمت مرکز و شمال کشور و بالعکس آغاز و بخشی از آن ( حدود ۲۰ کیلومتر ) تا قبل از سال ۹۸ حدفاصل کهریزک الی تقاطع آزاد راه تهران – قم به بهره برداری رسید.
خالقی تصریح کرد: با بازدید وزیر راه و شهرسازی و با توجه به سیاستهای ابلاغی و حمایتی در خصوص ایمن سازی و روانسازی شبکه حمل و نقل جاده ای عملیات احداث باند دوم مسیر حدفاصل گردنه نعلبندان الی تقاطع آزاد راه غدیر به طول ۲۰ کیلومتر و به ارزش روز حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان انجام شده است که اکنون در صورت نصب نیوجرسی و علایم و تابلوهای مسیر توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور این پروژه آماده بهره برداری خواهد بود.